Rambo 5: Recenze filmu, který vůbec nemusel vzniknout

0

Poslední krev jasně odkazuje na prvné díl ságy, a i když novinka není tak dobrá jako první film, můžeme s s klidem v duši prozradit, že není ale ani nejhorší. Znalcům bude jasné, že pod rozpačitou trojku se snímek propadnout nemohl.

Poslední krev není Rambo tak, jak jej známe, bez ohledu na to, kolik brutality v něm je (v návaznosti na masakr z Barmy) nebo jak moc je zde odkaz na vietnamské nočné můry (s vazbou na jedničku). Není to válečné akční drama, jako ve dvojce. Je to adaptace tématu stránoucího barda zahchraňujícího mladou dívku, a je asi jedno, jestli si vzpomenete na Liama Neesona v 96 hodinách, nebo třeba Charlese Bronsona či jiného soliterního hrdinu.

Říkali jste si, kam se Rambo vypraví v dalším díle řádit, jestli to bude Blízký východ anebo jiná, nestabilní destinace, třeba nějaká africká země? Ehm, ne… Rambo tentokrát za finální akcí nejede do válečné zóny, ale láká mexické padouchy do USA na ranč, který sdědil po otci. Dobrá zpráva je, že finále filmu je strhující, špatná, že první dvě třetiny filmu nikoli.

Pátý díl série asi potěší pravověrné fanoušky, už jen samotnou svou existencí, ale ničím jiným. Divák lačnící po potocích krve najde tyto v každém druhém hororu, na to nepotřeboval čekat, než se Rambo po dlouhých letech vrátí do akce. Militatně ladění psychopati jako já nenajdou nic z válečné doktríny a raději se znovu podívají na fantastické Údolí stínů, Četu nebo cokoli jiného co páchne po propocených kanadách.

Pátý Rambo se dá přežít, ale je třeba si přiznat, že vzniknout opravdu nemusel, v kontextu pátého dílů se jeví jako důstojné rozloučení čtvtá epizoda s poměrně dostačující dojemnou závěrečnou scénou návratu na rodný ranč. Paradoxně tak film jako ničím nevýrazné béčko osloví diváky, kteří Ramba jako takového neznají, pouze potřebují zabít sto minut nějakou odlehčenou zábavou nasáklou krví. Zarytý fanoušek film shlédne a bude odcházet z kina s myšlenkou, že poslední díl měl vypadat přece jenom trochu jinak.