Máte 130 milionů na auto? Tak si (ne)můžete koupit Bugatti Divo

Jistotu samozřejmě nemáme, ale tak nějak si dovolíme tvrdit, že - tak jako my - jste ani vy nedostali před pár měsíci nabídku koupit si tohle speciální auto. Bez ohledu na to, že vám nějaké ty mince v pomyslném prasátku vesele hrastí.

0
  • Bugatti Divo je nejdražší nové „sériové“ auto

  • Tak jak ho vidíte stojí skoro 130 milionů. A už je vyprodané

  • Francouzská automobilka vyrobí jen 40 kusů

Má vůbec smysl psát o autě, které si nemůžete koupit? Ne, ani kdybyste zítra vyhráli jackpot a zaklepali zdvořile u Bugatti, tak s vámi vyrazí dveře, nebo vám maximálně nabídnou „nuzácký sériový“ Chiron za 65 mega, který má každá druhá „hvězda“ rapu. Na Bugatti Divo si ale musíte nechat zajít chuť, pokud jste už náhodou někdy před rokem nedostali vzkaz, že jste byli vybráni mezi skupinku čtyřiceti štastlivců. A pokud nemáte nějaká jiná auta od Bugatti, tak jste pravděpodobně ani vybráni nebyli. Inu, smiřte se s tím, že jste chudí jak kostelní myš, a seznamte se s Bugatti Divo, které stojí bez pár drobných 130 milionů korun.

To obří křídlo a nový zadní difuzor stojí za tím, že má Divo větší přítlak než Chiron. Ale také jede „jen“ 380 km/h a ne přes čtyři sta
Pokud vás nepozvalo samo Bugatti, tak se sem jen tak neposadíte. Celá série 40 kusů už je beznadějně vyprodaná. I s cenovkou 130 milionů

Ačkoli tenhle speciální model dostal nové jméno podle slavného závodníka Alberta Diva, který s vozy Bugatti dvakrát vyhrál legendární závod Targa Florio, je to vlastně přepracovaný Chiron. Jen za něj zaplatíte přesně dvakrát tolik. Ehm, nechcete tedy dva Chriony? Motor máte stejný, pořád je to osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmy turby, který má výkon 1500 koní. Navíc Divo jede jen 380 km/h, zatímco Chiron je prozatím omezený na 415 km/h, ale až mu Michelin vyvine nové pneumatiky, pojede mnohem víc (spekuluje se o hodnotě 450 km/h).

Čtěte také: Reportáž: Nacisté, americká auta, ruský letoun… Muzeum v Sinsheimu disponuje unikáty světové úrovně

Bugatti Divo má ale úplně nový podvozek, lepší brzdy (lepší? To fakt u Bugatti jde, když už Chiron má to nejlepší, co se dnes vyrábí?) a upravenou aerodynamiku, která výrazně zlepšuje ovladatelnost. Divo tak generuje o 90 kg více přítlaku a na zkušebním okruhu v Nardó je podle automobilky o osm sekund rychlejší než Chiron, který je přeci jen více podřízen rychlosti v přímce. Divo je také o 35 kg lehčí, ale to se u auta s hmotností dvou tun skoro vůbec nepozná. Zkrátka, tohle je výjimečné auto pro lidi, pro které je sto třicet milionů jen pár drobných. Navíc z dlouhodobého hlediska bude mít Divo zajisté stále vysokou hodnotu. No a pokud byste přesto chtěli do nějakého rychlého auta investovat, nelíbilo by se vám Porsche 911 na zakázku? Není to sice Bugatti a nejede 400 km/h, ale i tak je to moc prima auto. A za cenu Bugatti Divo si jich koupíte sto a ještě vám zbyde na velkou garáž a benzín.

Komentáře