Ford Ranger Raptor je nový sportovní off-road. Jeho diesel má 213 koní

Ford vzal pracovní pick-up Ranger, radikálně mu upravil podvozek a dal ten nejsilnější naftový motor, který v nabídce má. Vznikl tak vlastně sportovní off-road.

0
  • Ford Ranger Raptor cílí na evropského zákazníka

  • Bi-turbo diesel slibuje nižší tabulkové emise a tedy nižší daně

  • Podle amerického stylu to ale bude sportovní off-road

  • Zvládne „létat“ vzduchem, skákat přes hromady kamení a brodit se

Móda upravených off-roadů, které zvládnou i náročnější etapy daleko od zpěvněných silnic, frčí hlavně v USA, kde v odlehlých lokalitách přeci jen nejsou všude zpevněné vozovky a rozlehlá „území nikoho“ poskytují dobrodruhům opravdu neomezené možnosti. Vyrazit s off-roadem někam do divočiny je v Americe naprosto běžná a oblíbená kratochvíle, asi jako u nás chataření. Chlapy naloží výbavu, zásoby a na několik dní zmizí někde ve stepi.

Zvednutý odolný podvozek a speciální pneumatiky BF Goodrich 285/70 R17 slibují mimo asfalt mimořádné zážitky

Ford chce ale tuhle módu přitáhnout i do Evropy, i když tady nepůjde ani tak o blbnutí někde v odlehlých stepích, jako spíše o image a stylovou hračku. Přeci jen se tu mimo asfalt člověk moc nevydovádí, všude jsou závory, zákazy vjezdu a podobně. Nicméně Ford Ranger Raptor je i tak velice zajímavá hračka, která by mohla styluchtivé evropské zákazníky oslovit. Spoustě lidí už ta profláknutá SUV lezou krkem a chtějí prostě něco víc „cool“.

Uvnitř se ale na luxusní výbavě nešetřilo. Nechybí kožené sedačky, palubní internet, automatická převodovky, klimatizace…

Co to vlastně je? Ford vzal pracovní pick-up Ranger, radikálně mu upravil podvozek a dal ten nejsilnější naftový motor, který v nabídce má. Vznikl tak vlastně sportovní off-road, který se nebojí přeskakovat haldy kamení, brodit se bahnem a dovádět někde na motokrosové trati. Ford ale myslel i na použitelnost na silnici, takže nechybí luxusní výbava, klimatizace, infotainment Ford Sync 3 s rozsáhlými možnostmi konektivity a třeba i palubní internet.

Čtěte také: Za volantem klasického Porsche 911: Na silnici a závodní dráze

O pohon se stará dvěma turby přeplňovaný turbodiesel 2,0 l o výkonu 213 koní a točivém momentu 500 Nm, což bude na blbnutí bohatě stačit. Převodovka je standardně desetistupňová automatická a vůz má samozřejmě pohon všech kol. Pokud má někdo zájem, musí ještě nějaký ten měsíc počkat. Objednávky začne Ford přijímat až na jaře 2019 a cenu tohoto zajímavého off-roadu ještě neznáme.

Komentáře